شیشه بالکن | بالکن شیشه ای
شیشه بالکن محصولی است که در بالکن ها نصب می شود و همانطور که از نام این محصول به عنوان شیشه بندی بالکن پیداست، عموما در بالکن و تراس منازل، تراس هتل ها و رستوران ها به عنوان پوششی جهت ممانعت از ورود گرد و غبار، آلاینده ها، برودت و حرارت و حشرات می باشد.امروزه به خاطر نمای خاص و کاربردهای فروانی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در حال حاضر بسیاری از افراد علاقه دارند تا نمای زیبایی به ساختمان مورد نظر خود بدهند. در این زمینه، استفاده از انواع شیشه‌ بالکن کشویی و یا شیشه بالکنی تاشو، می‌تواند به این دسته از افراد کمک کند. بنابر این عامل می‌توان گفت بالکن شیشه‌ای، امروزه یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین محصولات در صنعت شیشه به شمار می‌رود. در اینگونه از امور به طور معمول از پروفیل آلومینیوم بر روی ساختارهای کف و سقف تراس بالکن شیشه‌ای، استفاده می‌شود.

شیشه بالکن به عنوان یک سازه ی شیشه ای پر طرفدار در سطح شهرها شناخته شده است. البته اغلب افراد شیشه بالکن ریلی را به نوع ثابت ترجیح می دهند اما قیمت شیشه بالکن ریلی تاشو نسبتا بالا می باشد .
شیشه بالکن چیست؟

در پاسخ به این سوال باید عنوان کرد که شیشه بالکن نیز همانند نرده شیشه ای در بالکن ، به منظور زیبایی ، ایمنی ، جلوگیری از ورود آلودگی های صوتی ، برودت هوا و بارش برف و باران طراحی می شوند ، شیشه بالکنی از جنس شیشه سکوریت می باشد و به دو صورت شیشه بالکن ثابت و شیشه بالکن جمع شو طراحی می شوند ، که با توجه به نیاز کاربر از یکی از این دو نوع مدل استفاده می شود.

در نوع شیشه بالکنی بازشو تمام قسمت های شیشه پهن شده و فضای شما محصور و پوشیده می شود و در مواقع لزوم شیشه ها روی یکدیگر تا می شوند و محوطه ای که در آن از شیشه های بالکنی استفاده شده است، کاملا باز می شود. به کارگیری و اجرای شیشه بالکنی سکوریت از مقاومت مکانیکی بسیار بالایی برخوردار است و جای هیچگونه نگرانی نمی باشد. از طرف دیگر این متریال امکان شستشو را نیز دارد. با استفاده از این محصولات می‌توان در فصول گرم سال، مانند تابستان، نسیم را به خانه خود دعوت کرد و در فصل زمستان نیز فضایی زیبا و دلنشین ایجاد نمود.
انواع شیشه بالکن

از آنجایی که شیشه بالکن و تراس جهت جلوگیری از نفوذ گرد وغبار،حشرات و بارش برف و باران به داخل بسیار وسیله ی پرکاربردی می باشند هم چنین چون شیشه بالکن ها از جنس ششه سکوریت می باشند مانعی برای عبور نور خورشید به داخل نیستند به همین دلیل در عین بهره مند شدن از نور آفتاب می توان از ورود گرد و خاک به داخل جلوگیری کرد.شیشه بالکن ها در دو نوع ثابت و متحرک طراحی می شوند. انتخاب مدل بالکن شیشه ای به موقعیت بالکن و تراس، میزان بودجه ی کارفرما و سلیقه ی شخصی بستگی دارد.ساخت بالکن شیشه ای متحرک نسبت به نوع ثابت به دلیل استفاده از یراق آلات بیشتر ، شامل هزینه ی بالاتری می شود.
عملکرد شیشه بالکن تاشو
شیشه بالکن تاشو که به نام های شیشه بالکن ریلی و شیشه بالکن جمع شو نیز شناخته شده است به صورت پنل های شیشه ای یک اندازه با عرض 40 تا 60 سانتی متری ،که کنار هم و درون ریل قرار می گیرند.جهت عایق بندی از درزگیرهای آلومینیومی استفاده می کنند البته برخی از افراد برای زیبایی بیشتر از درزگیرهای سیلیکونی که بی رنگ هستند استفاده می کنند.

جهت استحکام بیشتر از شیشه سکوریت با ضخامت 8 یا 10 میل جهت نصب شیشه تاشو استفاده می شود.این شیشه ها از آنجاییکه در نمای بیرون قرار می گیرند در برابر اصابت شی باید مقاومت کافی را داشته باشند.ارتفاع پنل های شیشه ای معمولا 170 سانتی متر گرفته می شود.این ارتفاع از استاندارد کاملی برخوردار است و جهت پوشش مابقی ارتفاع می توان از کتیبه استفاده کرد.
تراس شیشه ای | شیشه تراس

استفاده از شیشه تراس موجب استفاده ی بهینه به خصوص در آپارتمان ها می باشد. تراس شیشه ای باعث می شود که یک فضای سرپوشیده به محیط خانه اضافه شود که این فضا می تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد.شیشه تراس چون در محیط خارجی نصب می شود باید استحکام بالایی در برابر تغییرات جوی و یا ضربه و فشار داشته باشد.

با نصب تراس شیشه ای آپارتمان می توان از چهار فصل سال نهایت استفاده را کرد، و همچنین زیبایی دو چندانی را به نمای ساختمان داد.
شیشه سکوریت بالکن

شیشه سکوریت بالکن ، معمولا برای پوشاندن دید بالکن استفاده می شود ،شیشه نشکن بالکن از جنس شیشه سکوریت ساخته می شود تا مقاومت خوبی در برابر ضربه داشته باشد . البته گاها برای برخی از پروژه ها طبق استانداردهای آتش نشانی باید از شیشه لمینت بالکن استفاده کرد تا در صورت شکسته شدن آسیب جدی به کسی وارد نشود ، به طور کلی می‌توان گفت بالکن های از جنس شیشه، به دو صورت با فریم و یا بدون فریم که به آن‌ها فریم لس نیز گفته می‌شود، طراحی و اجرا می‌شوند. در این موارد پانل‌های شیشه برای بالکن مورد نظر، از طریق بست های نگهدارنده نصب می‌شوند. این پانل‌ها هم‌چنین با استفاده از شیشه‌های بسیار ضخیم و فولاد ضد زنگ به صورت نرده استیل عمودی واقع می‌شوند.این نوع از تراس‌ها در اشکال متنوع و ابعاد مختلفی وجود دارند. بنابراین افراد مختلف می‌توانند با توجه به سلیقه خود، نوع خاص مورد نظر را انتخاب نمایند. شیشه بالکن بازشو در ساختمان‌ها وقتی که به صورت شیشه‌های تاشو و یا شیشه بالکن ریلی مجهز شده باشند فضایی مناسب برای تمامی فصول سال ایجاد خواهند کرد.
بالکن تاشو از محصولات شیشه ای می باشد که متریال اصلی آن شیشه سکوریت می باشد و در خانه تنها قسمتی هستند که با فضای بیرون در ارتباط هستند، به همین دلیل زیبایی آن دارای اهمیت است. شیشه ذاتا شفاف و زیبا می باشداز اینرو استفاده از این متریال در بالکن ها به شدت فراگیر شده است.

شیشه بالکن گرد

شیشه بالکن گرد، نام نوعی از بالکن‌های لوکس و مدرن برای ساختمان‌های امروزی است. لازم به ذکر است که در نصب این گونه سازه‌ها به طور معمول از شیشه‌های خم استفاده می‌شود. این محصول، طی فرایند مقاوم سازی شیشه و تبدیل آن به شیشه سکوریت، ساخته می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت، عملیات خم کردن شیشه و هم‌چنین شیشه بندی بالکن، در خلال این فرایند انجام شدنی است.
لازم است بدانید که قیمت شیشه خم، بیشتر از انواع شیشه مسطح است و قیمت شیشه بالکنی به صورت منحنی کمی گرانتر است. لازم به ذکر است که شیشه بالکن گرد، دارای چندین مزیت ویژه است. از جمله این مزایا می‌توان به این عامل اشاره کرد که این نوع از سازه‌ها دارای این قابلیت هستند که می‌توانند به راحتی با دیگر المان‌ها و عناصر منحنی موجود در نمای مورد نظر، هماهنگ شوند. از طرف دیگر این نمای شیشه ای بالکن را می‌توان به راحتی با دکوراسیون خانه‌ها نیز همسو کرد. ازشیشه بالکنی ساختمان به صورت گرد در پنت هاوس‌ها به طور معمول و برای دستیابی به جذابیت بیشتر در این سازه‌ها استفاده می‌شود. بنابر آنچه گفته شد می توان به این نتیجه دست یافت که شیشه منحنی و دایره شکل، علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا فضای مورد استفاده، فضایی بسیار زیبا و دلپذیر شود، تحمل وزن بالاتری نیز دارد و از طرف دیگر نسبت به انواع مسطح این محصولات، دارای استحکام بیشتر است و مقاومت و ماندگاری بالایی نیز دارد.

نصب شیشه بالکنی البرز

لازم به ذکر است که در هنگام نصب شیشه بالکنی ، باید به این نکته توجه داشته باشید که شیشه، با هوای بیرون از ساختمان و هوای داخل آن، در مجاورت قرار می‌گیرد بنابراین لازم است حتما متریال شیشه مورد نظر، دارای کیفیت مرغوب باشد و از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد تا در صورت ایجاد تغییرات آب و هوایی، و یا حتی در صورت اصابت شی از خارج به شیشه، به آن آسیب جدی وارد نشود. در نصب شیشه بالکنی ، می‌توان از فضای پرت یک ساختمان استفاده کرد و آن را تبدیل به یک بالکن زیبا کرد. نصب شیشه بالکن مدرن امروزه یکی از زیباترین و لوکس ترین روش ها برای پوشاندن دید بالکن می باشد.

شیشه بالکن اسلایدی به صورت خطی حرکت می کند و هنگام باز شدن تمام پنل های شیشه ای بر روی لت ثابت قرار می گیرند.بدین ترتیب فضایی را اشغال نمی کنند و برای اماکنی با کمبود جا بسیار مناسب می باشند. اگر مایل به دیده شدن داخل بالکن نمی باشید می توانید به جای استفاده از شیشه های شفاف از شیشه های رنگی و یا مات استفاده کنید .برای امنیت بیشتر از شیشه های سکوریت و یا لمینت با ضخامت مطلوب استفاده می شود تا در برابر رطوبت و ضربه و فشار مقاومت بالایی داشته باشند.
قیمت شیشه بالکنی بر اساس متراژ سازه مورد نظر تغییر می‌کند. از طرف دیگر لازم به ذکر است که در این زمینه، نوع شیشه مورد استفاده و هم‌چنین یراق آلات به کار رفته در طراحی سازه، در میزان قیمت آن اثر گذار است و آن را کاهش و یا افزایش خواهد داد. شیشه نشکن بالکن می‌تواند درانواع شیشه بالکن متحرک و یا ثابت باشد ، اگر شیشه بالکنی متحرک نصب شود یراق آلات بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد که در قیمت نهایی تاثیر گزار خواهد بود. هر یک از این سازه‌ها، با استفاده از فریم آلومینیومی و یا بدون فریم انتخاب و اجرا می‌شوند ، این موارد نیز بر قیمت شیشه بالکنی اثر دارد. از طرف دیگر هر چه میزان یراق آلات مورد استفاده در طراحی این محصولات کیفیت بالاتری داشته باشد بر عملکرد شیشه بالکن و تراس مورد نظر موثر واقع خواهد شد و این عامل نیز به نوبه ی خود، بر تعیین قیمت این متریال و هم‌چنین سازه طراحی شده، اثر گذار خواهد بود. قیمت شیشه بالکن ریلی قوس دار، با توجه به منحنی بودن شیشه نسبت به همتای مسطح خود کمی بالاتر است.

اولین المانی که در قیمت بالکن شیشه ای تاثیر گذار است متراز دهنه ی بالکن می باشد.شیشه بالکنی در مدلهای مختلفی نصب واجرا می شود بالطبع شیوه ی اجرایی نیز بر روی قیمت شیشه بالکن موثر خواهد بود.شیشه ی استفاده شده در بالکن شیشه ای از جنس سکوریت می باشد.قیمت شیشه یک از فاکتورهای مهم در قیمت تمام شده ی بالکن شیشه ای می باشد.اگر از شیشه ی منحنی یا قوس دار استفاده شود ویا اینکه شیشه ی مات ویا طرحدار در کار اجرا شود بر روی قیمت تاثیر به سزایی خواهد داشت حتی رنگ شیشه سکوریت نیز مهم است رنگهای تیره و برنز قیمت بالاتری محسوب می شوند.

شیشه بالکن ریلی | شیشه ریلی تراس

شیشه بالکن ریلی از تعدادی شیشه مقاوم سکوریتی به وجود آمده است که به طور معمول دارای ضخامت‌های 8 و یا 10 میلیمتر هستند. این متریال‌ها با اندازه‌های یکسانی برش خورده‌اند. شیشه‌های سکوریت قابل استفاده در تراس شیشه‌ای، بر روی دو ریل که یکی از آن‌ها در بالا واقع شده است و دیگری در پایین سازه قرار گرفته است حرکت می‌کنند. برای هر یک از این شیشه‌ها نیز در بالا و پایین محصول، چهار چرخ طراحی شده است که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا به راحتی بتوانند بر روی این ریل‌ها حرکت کنند. پروفیل شیشه بالکنی باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا پنل های شیشه ای به راحتی قادر به حرکت و جا به جا شدن باشند. از آنجاییکه پوشاندن بالکن و تراس به وسیله ی شیشه امروزه بسیار مرسوم شده است.برخی از افراد برای حفظ حریم شخصی شیشه بالکنی مات را ترجیح می دهند، و برای اینکار از شیشه های مات که به صورت مشجر یا سندبلاست می باشد استفاده می کنند.

طراحی شیشه ریلی تراس به نحوی است که پنل های شیشه ای فضایی را اشغال نمی کنند، چرا که درون یک ریل حرکت می کنند و در انتهای دیوار به صورت عمود قرار می گیرند.بنابراین شیشه ریلی می تواند گزینه ی مناسبی برای بالکن های کوچک باشد.به طور معمول نصب شیشه بالکن ریلی یک روزه می باشد، البته این زمان برای بالکن و تراس هایی می باشد که فضای کافی جهت نصب را دارا می باشند در غیر این صورت کار نصب کمی زمان برتر خواهد بود.

از رایج ترین حالت بالکن شیشه ای می توان به بالکن شیشه ای ریلی اشاره کرد.در این حالت فضای بازشوی بالکن به تعداد پنل های شیشه ای متحرک تقسیم می شود.پنل های شیشه ای در ریل آلومینیومی که در کف و سقف اجرا شده است حرکت می کنند و به پنل شیشه ای ثابت که به صورت درب باز و بسته می شود قرار می گیرند وعمود به مسیر حرکتی خود کنار درب قرار می گیرند. بالکن شیشه ای ریلی تاشو برای مواقعی که نیاز به تهویه ی هوا هست بسیار مناسب است و در مواقعی که آلودگی محیطی و صوتی آزار دهنده می باشد به راحتی بسته می شود.بالکن شیشه ای ریلی علاوه بر زیبایی که به نمای بیرونی ساختمان می بخشد فضای داخلی را نیز به یک محیط امن تبدیل می کند.همچنین برای حفظ حریم شخصی می توان از شیشه سکوریت رنگی و یا مات در این فضا استفاده کرد.قیمت بالکن شیشه ای ریلی به میزان شیشه سکوریت مصرفی،مسطح بودن یا منحنی بودن شیشه، رنگی یا مات بودن شیشه و یراق آلات و اتصالات مربوط به شیشه بالکنی بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید