شیشه ده میل برنز
شیشه 10میل برنز
در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از پرکاربردترین شیشه رومیزی ۱۰ میل موجود در در صنعت شیشه و آینه از نظر ضخامت شیشه بیشتر آشنا کنیم . در گذشته صنعت شیشه و آینه از نظر ضخامت شیشه ها دارای تنوع نبود و فقط شیشه های با ضخامت ۴ میل قابل ارائه به مشتریان بود .بیش از ۷۰ درصد پروژه هایی که در آن نمای شیشه ای اجرا می شود از شیشه ۱۰ میل استفاده می شود. چرا که این نوع شیشه ها مقاومت بسیار بالایی داشته و وزن متعادلی هم برای جابجایی دارند .

واحد اندازه گیری ضخامت شیشه

ضخامت شیشه ها در صنعت شیشه و آینه با واحد اندازه گیری میلی متر است. و همه کسانی که در این صنعت گسترده فعالیت دارند ضخامت شیشه ها را با میلی متر اندازه گیری می کنند . اینکه چرا واحد میلی متر برای اندازه گیری ضخامت شیشه انتخاب شده است . دلیل ساده ای دارد و آن هم ضخامت شیشه های ارائه شده در این صنعت است . به این معنی که شیشه های ارائه شده در صنعت شیشه و آینه با واحد اندازه گیری میلی متر تطابق دارد .

 

تمامی شیشه رومیزی ۱۰ میل موجود در صنعت شیشه و آینه را می توان با واحد اندازه گیری میلی متر ارائه کرد زیرا میلی متر واحد استاندارد اندازه گیری صنعت شیشه است ، شیشه ۱۰ میل نسبت به شیشه ۲۰ میل وزن بسیار کمتری داشته و از مقاومت خوبی هم برخوردار است به همین دلیل در پروژه هایی که نیاز به شیشه های با مقاومت بالا و وزن مناسب است از شیشه های ۱۰ میل استفاده می شود.

کاربردهای شیشه رومیزی ۱۰ میل

نحوه برش شیشه رومیزی ۱۰ میل بستگی به نوع کاربرد آن دارد. به عبارت دیگر اگر شیشه ۱۰ میل دودی مورد نظر الگوی خاصی داشته و به صورت چهار گوش ساده مربعی و مستطیلی باشد . به صورت دستی و با الماس برش خواهیم زد اما اگر شیشه باید طبق الگوی خاصی برش داده شود نیاز به برش شیشه با دستگاه CNC و MASTER داریم لذا برخی الگوها اگر به صورت دستی برش داده شود. به احتمال بسیار بالا شیشه شکسته خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید