شیشه کریستال کرج
شیشه شفاف کریستال در کرج

 

شیشه کریستال ترکیبی از شیشه می باشد که به صورت کاملا شفاف و بدون هیچ گونه نا خالصی تولید می گردد.وجود سرب در شیشه کریستال باعث افزایش ضریب شکست نور در این نوع شیشه ها می شود و در نتیجه شیشه های کریستال دارای درخشندگی بالاتری هستند.شیشه های کریستال وارداتی می باشندهمانطور که در تصویر بالا مشاهده میفرمایید شیشه های ایرانی دارای مغز سبز هستند و از نطر رنگ متمایل به سبز میباشند و وضوح و شارپنس کمتری نسبت به شیشه های کریستال دارند ولی شیشه های کریستال دارای مغز شفاف تر هستند و در زیر نور افتاب دارای مغز ابی هستند و متمایل به ابی به نطر میرسند.

 

شیشه کریستال ترکیبی از شیشه می‌باشد که به صوت کاملا شفاف و بدون هیچ گونه ناخالصی ساخته می‌شود، از این شیشه‌ها بیشتر در جواهر فروشی‌ها، ساخت ظروف کریستال، جواهر فروشی‌ها و … استفاده می‌شود و به دو نوع کلییر (Clear Glass) با نام اختصاری CG و سوپر کلییر (Super Clear Glass) با نام اختصاری SCG دسته بندی می‌شود. شیشه‌های کریستال به طور کل وارداتی هستند و بیشتر از کشور بلژیک وارد می‌شود به همین علت به نام شیشه کریستال بلژیکی مشهور هستند.

 

کاربرد شیشه کریستال

امروزه شیشه‌های کریستال به دلیل شفافیت مثال زدنی که دارند در طراحی داخلی مانند لابی هتل‌ها، سالن‌ها، جواهر فروشی‌ها و منازل مسکونی کاربرد دارند. علاوه بر آن از این شیشه‌ها در انواع ویترین مغازها و فروشگاه‌ها، نمای برج‌های ساختمانی، مراکز آنتیک فروشی، ساختمان‌های اداری و تجاری، بانک‌ها و موزه‌ها کاربرد دارد. به طور کل استفاده از این نوع شیشه در هرجایی امکان پذیر است. شیشه سوپر کلییر داای انواع متفاوتی است که بسته به نوع شفافیت و گریدهای آن طبقه بندی می‌شود. شیشه‌های کریستال اروپایی به خصوص شیشه‌های کریستال بلژکی محبوب ترین شیشه‌های کریستال در سطح جهان هستند.

 

شیشه یکی از قدیمی‌ترین متریال‌هایست که انسان از آن در ساخت ابزار و اشیا زینتی استفاده نموده است. تاریخ استفاده از شیشه به حدود 6000 سال پیش باز می‌گردد. با گذشت زمان و پیشرفت صنایع شیشه سازی، تولید شیشه وارد فاز جدید گشت که منجر به افزایش تولید آن شد. با روی کار آمدن شیشه‌های سکوریت شده که توان مقاومتی آنها بارها بیشتر از شیشه معمولی است استفاده از شیشه در زندگی انسان بدانجا رسید که بسیاری از ابزار مورد استفاده از این متریال دوست داشتنی ساخته شده است.

 

مطالب پیشنهادی: شیشه رومیزی

شیشه کریستال

شیشه کریستال ترکیبی از شیشه است که فوق شفاف است. این شیشه ها به صورت کاملا شفاف و بدون هیچ ناخالصی تولید می شوند. از این نوع شیشه ها در جواهر فروشی ها برای نمایش محصولات و کاربردهایی از این دست استفاده می شود. می دانید که شیشه ماده ای شفاف است، اما باید گفت که شفافیت آن میزان و درجه های متفاوتی دارد. شیشه های معمولی دارای درجه مشخصی از شفافیت هستند اما شیشه فوق شفاف (Extra Clear Glass) بسیار شفاف تر از شیشه های معمولی هستند. جالب است بدانید فرآیند تولید شیشه کریستالی یا شفاف با شیشه معمولی متفاوت است. در ساخت شیشه شفاف سعی می شود تا از کم ترین میزان آهن در مواد اولیه آن استفاده شود. علت آن هم به حداقل رساندن بازتاب نور است. از این رو به این شیشه ها Low-iron یا شیشه کم آهن نیز گفته می شود .زمانی که چند لایه شیشه روی هم قرار می گیرند، درجه شفافیت شیشه افزایش پیدا می کند.

 

شیشه بی رنگ

در این نوشتار به موضوع شیشه بی رنگ خواهیم پرداخت، کسانی که به این مبحث علاقه مند هستند می خواهیم تا انتهای این نوشتار همراه ما باشند. شیشه بی رنگ در حقیقت همان شیشه سکوریت نقره ای و یا سیلور به شمار می آید که به اسم شیشه بی رنگ و یا سفید نیز معروف شده است. شیشه بی رنگ سکوریت مانند شیشه آینه ای طلایی از سایر رنگ های شیشه رفلکس گران قیمت تر است. مسئله قابل بیان راجع به شیشه سکوریت بی رنگ این که بسیار مشابه به آینه ساده است. چون که سطح رفلکشن موجود در آن از رنگ های دیگر بالاتر است به همین علت به این گونه از شیشه ها رفلکس آینه ای نیز گفته می شود که با این خصوصیت مشتریان بسیاری را به خود جذب کرده است.

 

خرید شیشه بی رنگ

شیشه بی رنگ در سطح های متفاوتی از کیفیت ساخته می شوند. تمرکز در ساخت، به کار بردن تجهیزات مدرن، دانش به روز و تجربه از جمله مواردی است که بر سطح کیفی شیشه های ساخته شده تاثیر می گذارد. برخی از شیشه های بی کیفیت امکان دارد که دارای دویدگی و یا مرکزیت خاصی داشته باشند، عکس اشیایی که در پشت آن وجود دارند را به درستی و به شکل حقیقی نشان ندهند و تم رنگ سبز در آن ها بالا باشد. باید به یاد داشته باشید که سطح کیفی شیشه ها بر کیفیت و روان مکان تاثیر می گذارد، بنابراین در تهیه شیشه ها برای درب ها، پنجره ها و سقف ها بایستی توجه کافی داشته باشید.

سفارش شیشه بی رنگ

گاهی اوقات مشاهده می شود که شیشه رنگی متمایل به سبز دارد رفع این مسئله جزء دغدغه های اصلی تولید کنندگان شیشه است. شیشه هایی که ناخالصی پایین تری دارند و آن ها کمتر به رنگ سبز متمایل هستند، در اصطلاح شیشه های بی رنگ کریستال گفته می شود. شیشه های بی رنگ در مقایسه با شیشه های رنگی توان عبور نور بسیار بیشتری دارند. این نوع از شیشه ها از لحاظ دید، هم به طور کامل واضح بوده و اشیایی را که در پشت آن ها وجود دارند کاملا نشان می دهند.

انواع و اقسام شیشه های بی رنگ وجود دارند ک هر یک ضخامت خاصی دارد. هر کدام از این شیشه ها برای موارد خاصی کاربرد دارد و شیشه های بی رنگ اصولا بیشتر از سایر شیشه ها استفاده می شوند. برای سفارش شیشه بی رنگ کافی است به فروشگاه های آنلاین مراجعه کنید و در آن جا درخواست خود را ثبت نمایید.

 

مطالب پیشنهادی: جان پناه شیشه ای

 

نخستین تولیدات شیشه های بازتاب دهنده در رنگ های سبز و آبی بود. که در پیاده سازی چشم اندازهایی با رنگ های متفاوت متناسب و تطابق کافی نداشت. این مسئله موجب شد که به تنوع رنگ در شیشه های بازتاب دهنده رفته رفته بیشتر توجه شود و نهایتا در حال حاضر با پیشرفت فناوری در صنعت شیشه رنگ های زیبا و گوناگونی از شیشه بازتاب دهنده در اختیار ماست، که یکی از آنها شیشه بازتاب دهنده بی رنگ به شمار می آید

ویژگی شیشه کریستال

وجود سرب در شیشه کریستال موجب شده تا باعث افزایش ضریب شکست نور در آن شود. به همین خاطر است که شیشه‌ های کریستال درخشندگی و تلالو بالایی دارند. از آن جا که این نوع شیشه ها سختی کمی دارند، امکان تراشکاری آنها نیز وجود دارد. شیشه های کریستال به دو نوع مغز آبی و سفید تقسیم بندی می شوند. اما به صورت علمی در دو دسته فوق شفاف (سوپر کلییر) و کلییر دسته بندی می شوند. از لحاظ ضخامت شیشه های کریستالی می توانند از 4 تا 10 میل متفاوت باشند.

شیشه های کریستالی در نمای آفتاب هراندازه که آبی تر به نظر برسند درجه شفافیتِ بالاتری دارند. در زمان شکست، شیشه کریستالی هر اندازه که بیشتر حالت پودری داشته باشد، نشان دهنده خلوص و شفافیت بیش تر آن است.

از آن جا که عناصری مانند آهن در شیشه های کریستالی به میزان خیلی کمی به کار رفته است و درجه خلوص آن بسیار بالا است، به همین خاطر تُرد تر بوده و در هنگام شکستن مانند ظروف کریستالی پودر می شوند.

شیشه کریستالی چه کاربردی دارد؟

از شیشه های فوق شفاف یا کریستالی برای طراحی فضاهایی که تاکید به لوکس بودن دارند استفاده می شود. لابی ها، تالارها، همایش ها، جواهر فروشی ها، مکان هایی هستند که از این نوع شیشه ها استفاده می کنند. معمارنی که قصد طراحی فضاهایی تحسین برا انگیز را دارند از این نوع شیشه در طراحی داخلی خود استفاده می کنند. علت آن هم به در جه شفافیت شیشه کریستالی برمی گردد در صورت که از نوع با کیفیت انتخاب شود درخشش بی نظیری خواهد داشت.
کاربر دیگر شیشه کریستال در ویترین مغازه های لوکس است. اگر به ویترین جواهر فروشی ها دقت کرده باشید حتما این شیشه ها را می بینید. در مواردی که احتیاج به شیشه های چند جداره و با کیفیت است از این شیشه ها استفاده می شود. همچنین در مواردی که نیاز داریم حداکثر نور خورشید از شیشه عبور کند، یا در مواقعی که لبه شیشه نمایان است، و یا در مواقعی که می خواهیم رنگ های واقعی محیط را ببینیم، از شیشه کریستال استفاده می کنیم. البته با افزودن لایه های مخصوص بر روی شیشه کریستال می توان خاصیت ضد بازتاب دهندگی آن را نیز افزایش داد.

انواع شیشه های کریستالی

شیشه های کریستالی معمولا براساس کاربرد انواع مختلفی دارند. تنوع این شیشه ها شامل شیشه سوپر کلییر کریستالی، شیشه کریستال آکواریوم، شیشه کریستالی بلژیکی، شیشه کریستال ایرانی و غیره می شود. در ادامه انواع این شیشه ها را به اختصار معرفی خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی: دیوار شیشه ای

شیشه سوپر کلییر کریستالی

شیشه های سوپر کریستال، از نوع شیشه های بسیار شفاف هستند که کم ترین میزان آهن را داخل خود دارند. این شیشه ها بافتی ترد تر از کریستال معمولی دارند. همانطور که قبلا گفتیم هر چه میزان پودر شدن در زمان شکستن بالاتر باشد، شیشه از کیفیت بالاتری برخوردار است.

شیشه کریستال آکواریوم

آکواریوم ها در مکان هایی که زمان انتظار طولانی در آن سپری می شود مانند سالن های انتظار دندان پزشکی استفاده می شود. اما تنها جنبه استفاده از آکواریوم سرگرمی نبوده، روی دیگر استفاده از آکواریوم در فضای داخلی به خاطر زیبایی و دکوراسیون است. از همین رو است که طراحان برای ساخت آکواریوم از شیشه های کریستالی استفاده کرده اند.
جالب است بدانید در ایران شیشه کریستال آکواریوم به دو بخش شیشه کریستال ایرانی و شیشه کریستال چینی تقسیم بندی می شود. واضح است که تفاوت این دو در میزان شفافیت شیشه است به طوری که شیشه کریستال چینی دارای شفافیت بیشتری نسبت به شیشه کریستال ایرانی است.

دیدگاهتان را بنویسید