شیشه رومیزی یکی از انواع شیشه ها بوده که در فضاهای مختلفی همچون مسکونی، اداری، تجاری مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که از نام این نوع شیشه ها مشخص است، از این نوع شیشه برای روی میز، میزهای ناهارخوری شیشه ای، جلومبلی، عسلی، میزهای آرایشی، میزهای اداری کنفرانس و … استفاده می شود.

شیشه رومیزی چیست؟
همانطور که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، شیشه رومیزی یکی از انواع شیشه ها بوده که برای موارد زیادی مورد استفاده می باشند. ابعاد شیشه رومیزی بنا به نوع استفاده از ضخامت 6 میلیمتر تا 20 میلیمتر قابل برش می باشد. امروزه به دلیل گران بودن قیمت چوب، از شیشه های رومیزی برای محافظت از چوب استفاده می شود. البته این مورد در شرایطی است که میز مور نظر دارای چوب باشد.

برش شیشه رومیزی در طرح های مختلف
شیشه های رومیزی بسته به نوع سلیقه شما مشتریان محترم می تواند لول تخت، لول گرد، لول براق (تخت و گرد)، مات، سه پله، دو پله، ابرویی، دیاموند، دانه تسبیحی، کنگره، چهل و پنج درجه، تراش فرم و راسته آماده تولید گردند.

علاوه بر ابزارهای فوق که در محیط شیشه کار می شوند با استفاده از دستگاه می توان بر روی یا پشت شیشه حکاکی بر اساس نقش و طرح شما ایجاد شود. در ادامه شما عزیزان را با انواع شیشه های رومیزی در طرح ها و مدل های مختلف بیشتر آشنا خواهیم کرد.

شیشه رومیزی رنگی
شیشه های رومیزی رنگی از جذابیت خاصی برخوردار هستند و بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. رنگ هایی که برای شیشه رومیزی رنگی استفاده می شود، همان رنگ هایی است که برای ساختمان سازی و مبلمان نیز مورد استفاده است.

طیف رنگی شیشه رومیزی از تیره به سمت روشن است. شیشه های مات یا متالیک، از رنگ های تیره تر ساخته شده اند. در حالی که شیشه های لاکوبل از رنگ های روشن و براق ساخته می شوند. در اصل تعداد تنوع رنگ شیشه 25 عدد است. این رنگ ها را با چوب، سنگ و یا فلز ترکیب می کنند. بعد از آن مواد ترکیب شده را به پشت شیشه اضافه می کنند.
شیشه رومیزی طرح دار
شیشه رومیزی طرح دار با استفاده از ابزار های شیشه سازان مانند دستگاه CNC طرح دار می شود. این نوع از شیشه ها سبک جدیدی از شیشه های رومیزی هستند که وارد بازار شده اند. البته امروزه تنوع رنگی نیز شامل این شیشه ها می شود.
شیشه رومیزی برنز
محبوب ترین نوع شیشه رومیزی رنگ برنز آن است. رنگ برنز نزدیکی زیادی با رنگ طلایی داشته و به همین خاطر جزو رنگ های لوکس و فاخر شناخته می شود. فضاهایی که تاکید به لوکس بودن دارند از رنگ برنز استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید